Katri, Pauliina ja Virve ovat kokeneita opettajia, fasilitaattoreita ja opettajankouluttajia. He tarjoavat koulun ja yritysten tarpeisiin räätälöityjä työpajoja ja mentoroivat opettajia verkossa. Tarmo on Edukata-menetelmän alkuperäinen kehittäjä ja kokenut opettajankouluttaja (perusaste, toinen aste, korkea-aste).
Katri Lehtovaara
FM, suomen kielen ja kirjallisuuden lehtori, työnohjaaja, coach, Edukata Experienced Facilitator
“Oppiminen on oivaltamista ja ymmärtämistä, jossa omat vahvuudet ja voimavarat tulevat näkyviksi.”
Katri Lehtovaara (FM) on pitkän uran tehnyt opettaja, apulaisrehtori, ratkaisukeskeinen valmentaja ja työnohjaaja (STory.), joka toimii nykyään opetusalan kehittäjänä, kouluttajana ja työelämän valmentajana. Katri on kouluttanut ja ohjannut opettajia, rehtoreita ja johtoryhmiä lukuisissa kouluissa ja kunnissa ympäri Suomen, auttanut kouluja kehittämään yhteisöllistä, oppivaa toimintakulttuuria, pedagogiikkaa ja oppimisympäristöjä tukien koulujen laaja-alaisen hyvinvoinnin kehittymistä.
Pauliina Wahlstein
KM, erityisopettaja, luokanopettaja, yhteisöpedagogi (YAMK), Edukata Experienced Facilitator
“Oppiminen onnistuu ihan kaikilta, kunhan läsnä on aikaa, iloa ja kannustamista.”
Pauliina uskoo positiivisuuden voimaan ja on valoisa ja empaattinen kouluttaja. Kaikki oppivat parhaiten kannustavassa ja myönteisessä ilmapiirissä vahvuuksista käsin. Hymyn takaa löytyy rautainen ammattitaito, jota Pauliinalle on kertynyt lukuisissa koulun kehittämishankkeissa, johtoryhmän jäsenenä ja apulaisrehtorina 20 vuoden aikana. Tvt-käytön kehittäminen kouluissa on ollut Pauliinan kiinnostuksen kohteena jo vuosia.
Virve Vakiala
KM, luokanopettaja, MBA, palvelumuotoilija, Edukata Experienced Facilitator
“Oppiminen on parhaimmillaan iloinen löytöretki, jossa oppilasryhmät ja opettaja oppivat yhdessä.”
Virve on rohkea opetuksen ja oppimisen uudistaja. Kouluttajana Virve on keskusteleva kysymysten herättäjä. Virve opiskeli pääaineena kasvaustupsykologiaa ja hänen suuri mielenkiinnon kohteensa on, miten yksilöt ja ryhmät oppivat parhaiten. Virvellä on 12 vuoden luokkahuonekokemus tutkivasta oppimisesta, ryhmäyttämisharjoituksista sekä tvt:n yhdistämisestä monialaisiin oppimiskokonaisuuksiin. Virve on osallistunut lukuisiin kehittämishankkeisiin ja hänen intohimonaan on koulun toimintakulttuurin ja opetuksen kehittäminen yhä enemmän oppilasta tukevaksi ja osallistavaksi.
Tarmo Toikkanen
PsM, design-tutkija, Edukata Master Facilitator
Tarmo haastaa koulujen toimintakulttuurin ja tarjoaa työvälineitä ja suuntaviivoja sen kehittämiseen. Tarmo on toiminut opettajankouluttajana vuodesta 2006 alkaen kaikilla opetussektoreilla.
Tiedustelut: 040-5577567, [email protected]